fredag 3 juli 2009

SEX

Nu kan jag verkligen tänka mig att många tyckte min rubrik helt plötsligt blev super duper ultra mega inressant. Hahah, tror det är nog livets intresse känns det som. Tolka det som ni vill, men det är ett stort samtals ämne, och det måste nog vara för att nyfikenhet slår in stort hos människor när det gäller SEX.

Nu kommer jag att skriva som den personen som verkligen inte vet hur det känns. Men jag tänker skriva som den personen som undrar hur det är innan det. Känner mig som en riktig tonåring just nu, men japp jag är det och det här är vanligt no stress, men mycket nyfikenhet. Ni vet när man frågar föräldrar, när är verkligen stunden inne? då kan det hända att din mamma svarar såhär - Det ska vara speciellt stressa inte fram till det, du ska göra det helst med den du älskar. Du gör det för någon slags Passion.. det är en passion du känner just då. Fast det roliga är du kan vara 20 år, och berätta om ett samlag till din mamma. Din mamma kommer fortfarande säga, du stressade, du gjorde det för tidigt blabla det är ju ens mamma vi pratar om självklart att reaktionen blir så. Samtidigt finns det mammor som säger GO FOR IT, är det ens mammas roll då eller är det din mamma i en bästis roll?

Du kan också få svar från dina vänner, oftast från dina närmsta. Det är nog det som förvirrar dig mest. Du frågar din vän, är han den rätte? om han inte är den rätte, vad kommer att hända det är ju bara SEX. Dina svar brukar kanske se ut såhär - Om jag var du, skulle jag vänta tills jag gifter mig eller, om jag var du skulle jag köra på det, ni har känt varadra länge låt det sista komma och verkligen avsluta din mening med YOU HAVE DONE THE THING. Det är väldigt olika svar..

Personligen tror jag att man ska köra med egen instinkt. Du gör det för att du känner för det, det är en moment du kommer känna säkert just då. Du gör de för att, du känner dig säker. Jag tror inte du behöver älska personen eller vara i ett förhållande för att göra det, samtidigt kanske det känns säkrare.

Fast tänk, om du har chansen och allt känns perfekt. Fast ni inte är tillsammans, är det värt att sumpa det då?


2 kommentarer:

zåto sa...

heeeeeeeet bild! :O

Zapo sa...

mycket djupt ämne bebis...

du vet att jag skulle bara sagt DU får inte göra något med NÅGON! hahah men d e bara för att du e min Bebis..

om jag ska sitta ner o tänka till lite så skulle mitt vara lite som din...
Du vet själv i den stunden o situationen att för dig...o din partner är det rätt..
Om du e säker på förhållandet eller bara träffat honom...d e oviktigt...för just den känslan..är så mycket mer än "det rätta" man bör kanske göra.
Så länge din instinkt säger att this is it...o du har ingen press så kommer du inte ångra det.

=D